Hauhon säästöpankkisäätiö vahvistamaan tukirahastomme toimintaa
Steelers Hämeenlinna ryJulkaistu: 16.07.2024 10.10

Hauhon säästöpankkisäätiö vahvistamaan tukirahastomme toimintaa

Steelers on saanut myönteisin avustuspäätöksen Hauhon Säästöpankkisäätiöltä, jolla mahdollistetaan lasten ja nuorten salibandyharrastuksen jatkuminen. Hauhon Säästöpankkisäätiön avustusten pääpainona on mahdollistaa liikkuminen ja urheilu kaikille lapsille, joilta se on vaarassa loppua.

"Avustuksen kriteerit kohtasivat todella hienosti Hauhon Säästöpankkisäätiön, Steelersin sekä yhteiskunnallisen taloudellisen tilanteen kanssa. Tämä avustus mahdollistaa osalle pelaajistamme harrastuksen jatkumisen. Se on mittaamattoman arvokasta" sanoo kesäkuussa toiminnanjohtajana aloittanut Sami Saarinen.

Neljän tuhannen euron avustus tullaan kohdistamaan Steelers Tukirahastoon. Tukirahasto on Steelers Hämeenlinna ry:n jäsenille ja erityisesti vähävaraisten perheiden lapsille perustettu rahasto, josta jaetaan vuosittain tukea vähävaraisten juniori-ikäisten lasten ja nuorten salibandyharrastukseen. Steelers Tukirahasto jakaa tukea harkinnanvaraisesti hakemusten perusteella. Steelers-tukirahasto toimii seuran hallituksen alaisuudessa ja se jakaa voimassaolevien sääntöjensä mukaisesti tukea hakemusten perusteella.

"Tukirahastomme on perustettu vuonna 2020 ja sen merkitys juuri nyt on todella tärkeä. Yhteiskunnassamme tulee korotuksia, jotka vaikuttavat kokonaisvaltaisesti perheiden ja huoltajien taloustilanteeseen. Tällä voi olla myös vaikutus voiko lapsi ylipäätään harrastaa omaa lajiaan hänelle tärkeässä porukassa. Tällä Hauhon Säästöpankkisäätiön, meille todella merkittävällä, avustuksella Steelers voi edesauttaa junioripelaajillemme tärkeän harrastamisen jatkoa. Tämä on pelaajille todella mahtava asia ja toivon että huoltajat jatkossakin laittavat rohkeasti hakemuksia tukirahastoon jos pelaamisen jatkuminen on taloudellisesti tilanteen takia epävarmaa" kertoo Saarinen.

Hauhon Säästöpankkisäätiö on perustettu vuonna 2008. Sen tarkoituksena on Kanta-Hämeen ja Pirkanmaan alueen säästäväisyyden, taloudellisen kasvatuksen sekä koulutuksen edistäminen, pääpaino Hauhon alueella. Hauhon Säästöpankkisäätiö on yksi Oma Säästöpankki Oyj:n omistajista. Pankin säätiölle jakamista osingoista noin puolet jaetaan yleishyödyllisiin tarkoituksiin.

Lisäksi säätiön tarkoituksena on Kanta-Hämeen ja Pirkanmaan alueen elinvoimaisuuden, hyvinvoinnin ja taloudellisen kehityksen tukeminen, sekä säästöpankkitoiminnan perinteen vaaliminen, ottaen huomioon hauholainen tausta.

Säätiö toteuttaa tarkoitustaan antamalla avustuksia ja apurahoja ja tukemalla muuten taloudellisesti säästäväisyyden ja taloudellisen kasvatuksen edistämistä ja alueen elinvoimaisuuden, hyvinvoinnin ja taloudellisen kehityksen tukemista koskevaa tutkimusta, koulutusta ja muuta työtä sekä näiden tulosten tunnetuksi tekemistä.

Hauhon Säästöpankkisäätiö jakaa vuosittain avustuksia ja apurahoja. Järjestöt, yhdistykset tai seurat voivat hakea avustuksia säästäväisyyden sekä taloudellisen hyvinvoinnin edistämiseen, kulttuurin, tieteen ja taloudellisen kehityksen tukemiseen.

Lue täältä lisää Hauhon Säästöpankkisäätiöstä

Jos haluat mukaan lahjoittajaksi voit liittyä Steelers Tukirahaston tukijaksi laittamalla sähköpostia toiminnanjohtaja Sami Saariselle (sami.saarinen@steelersry.fi). Steelers-tukirahastoon voivat lahjoittaa kaikki seuran ulkopuoliset julkiset ja yksityiset toimijat.

Steelers Hämeenlinna ry

toimisto@steelers-salibandy.fi